Конгрес Незалежної асоціації телерадіомовників відбудеться у Криму в межах CrimeaMediaCom

VI традиційний Конгрес Незалежної асоціації телерадіомовників відбудеться 30-31 травня 2013 р. у Криму, в м. Алушта, у рамках масштабного медійного проекту CrimeaMediaCom.

Перший день Конгресу, 30 травня 2013 р., присвячений обговоренню нової редакції Закону України «Про телебачення і радіомовлення». Учасники Конгресу зможуть не лише дізнатися про зміст основних змін, але й взяти участь у їх обговоренні, таким чином впливаючи на остаточну редакцію документу.

Розпочнеться перший день Конгресу НАМ круглим столом на тему «Створення системи громадського мовлення як одного із пріоритетних напрямів розвитку регіонального та місцевого мовлення в Україні». Проектом Закону України «Про телебачення та радіомовлення» передбачено абсолютно новий тип телерадіокомпанії – «місцевий громадський мовник». Такий статус передбачає значні вимоги до програмної концепції, але надає право бути включеним до універсальної програмної послуги та отримати статус неприбутковості. Компанії з подібним статусом вже досить давно функціонують у країнах Західної Європи та складають основу системи інформування громадян про суспільно-важливі події. Під час круглого столу іноземні та вітчизняні експерти детально опишуть, які саме переваги та обов’язки передбачає статус місцевого громадського мовника, які компанії можуть на нього претендувати, як проводитиметься ліцензування та контроль за діяльністю цього статусу відповідно до потреб існуючих регіональних та місцевих мовників. Серед учасників круглого столу – представники робочої групи з розробки проекту Закону, представники НАМу, Європейської платформи регуляторних органів, міжнародної організації «Асоціація громадських медіа».

Круглий стіл «Цифрові гарантії у новому ЗУ «Про телебачення та радіомовлення» продовжить обговорення першого дня Конгресу НАМ. Перехід на цифрові технології мовлення – найголовніший виклик для телерадіокомпаній в найближчі 2-3 роки. Нова редакція ЗУ «Про телебачення та радіомовлення» передбачає значно конкретніші та ширші гарантії для мовників. Члени робочої групи представлять учасникам Конгресу нове регулювання, що буде введено з прийняттям Закону, та обговорять з представниками телерадіокомпаній, наскільки ці гарантії є достатніми. Серед учасників круглого столу – представники робочої групи з розробки проекту Закону та керівники регіональних телерадіокомпаній, зокрема очікуються представники з Чернівців, Одеси, Тернополя, Мелітополя, Красного Луча.

Продовжить перший день VI Конгресу НАМ громадське обговорення «Аукціони як найбільш прозора форма ліцензування». Нова редакція ЗУ «Про телебачення та радіомовлення» пропонує кардинально новий підхід до проведення процедури ліцензування. У разі ухвалення проекту замість обрання найдостойнішої, на думку членів Національної ради, компанії під час конкурсу на наземне телерадіомовлення відбуватимуться аукціони, що за своєю процедурою нагадуватимуть тендери. На думку авторів, така зміна дасть змогу зробити ліцензування прозорішим та значно звузить можливості для корупції. Обговорення цієї новації пройде у формі громадських слухань. Зауваження та пропозиції громадських слухань будуть передані розробникам та авторам ЗУ «Про телебачення та радіомовлення».

Другий день Конгресу НАМ, 31 травня 2013 р., традиційно складатимуть сесії, присвячені питанням медіа менеджменту, медіа контенту, рекламі, аудиторії, технологіям та інноваціям.

Розпочнеться другий день Конгресу презентацією дослідження аудиторії регіональних телеканалів (нового інструменту програмування та продажів). Керівник центру досліджень НАМ, Віталій Гордузенко, представить нову систему вимірювань аудиторії регіональних ТРК, яка дасть змогу двічі на рік отримувати якісні дані про глядачів регіональних телеканалів. Така система вперше дозволить мовникам не тільки програмувати канал, орієнтуючись на бажання аудиторії, але й продавати рекламу, користуючись сучасним ринковим інструментом.

«Хто слухає регіональне радіо? Презентація даних всеукраїнського дослідження радіо слухання» від компанії GFK продовжить другий день Конгресу НАМ. Вже понад рік радіоаудиторія вимірюється в межах окремого дослідження. Кожні 1,5 роки дані дають змогу аналізувати аудиторію за областями. Представник компанії GFK розкаже про останні данні дослідження та про особливості радіослухання залежно від регіону та розміру міста. Регіональні радіокомпанії під час сесії вперше зможуть побачити національні рейтинги, в яких фігурують їх станції.

Панельна дискусія «Аудиторія нішевих каналів: як ефективно виміряти та вигідно продати» за участі представників рекламних агенцій, нішевих каналів, дослідницьких компаній, Індустріального телевізійного комітету – наступна сесія другого дня Конгресу. Під час дискусії відбудеться обговорення системи вимірювання аудиторії каналів тематичного доступу, що існують в Україні. Також обговорюватимуть потреби нішевих каналів та їх рекламодавців, які системи вимірювань наразі їх не задовольняють. Учасники дізнаються про майбутні зміни у дослідженні телевізійної аудиторії, що проводиться на замовлення Індустріального телевізійного комітету, та їх вплив на обсяг даних, що будуть доступними нішевим каналам. Іноземні доповідачі розкажуть про міжнародний досвід вимірювання каналів тематичного доступу.

У секції «Замовляємо музику. Що показують тести музичних каталогів?» представники дослідницьких компаній розкажуть про те, як тестується музичний контент, які результати тестів, які музичні смаки демонструють окремі групи аудиторії. Також учасники зможуть отримати поради щодо організації тестування власних плейлистів.

У дискусії на тему «Сейл-хауз як шлях для підвищення доходів регіональних мовників» запрошені експерти та керівники регіональних ТРК обговорять можливість створення єдиної системи продажу реклами на місцевих та регіональних телерадіоканалах задля підвищення конкурентоздатності та привабливості таких каналів для крупних рекламодавців.

Продовжить другий день Конгресу НАМ панельна дискусія «Життя без ефіру. Технології, що можуть бути альтернативою цифровому наземному телебаченню». Учасники зможуть отримати вичерпну інформації про розвиток в Україні таких технологій мовленням як IPTV, Cath-up TV, OTT, LTE. Доповіді запрошених спікерів дадуть повне розуміння того, в чому особливість кожної із технологій, яке розповсюдження вона має в Україні (аудиторія, регіони тощо), які світові тенденції розвитку такої технології, скільки коштуватиме користування нею для аудиторії та компанії, які схеми монетизації контенту передбачає технологія, тощо. Особливо актуальною тема є для телеканалів, що наразі не отримали цифрових ліцензій на мовлення.

Про розвиток мережі вуличного мовлення розкажуть В’ячеслав Варлагін (МТРК «Севастополь»), Євгеній Глибін («Коптер ТБ»). Історія систем публічного мовлення (PublicAddressSystems) починається в першій половині XX століття, а вже у1930-50-і роки вуличний репродуктор стає головним джерелом інформації для мільйонів людей у світі. В наші дні розвиток електронних технологій відкрив можливість для нового життя цього ЗМІ. Точки мовлення міської мережі вуличного оповіщення встановлюються в місцях масової присутності людей, на зупинках транспорту. Кожна точка приєднується до захищеного безпровідного каналу Інтернет-мережі для дистанційного управління приладом і оновлення інформації. Призначення такої міської мережі – поширення соціально значимої інформації, трансляція новин, оперативне оповіщення міськими службами, реклама і політична агітація, туристична інформація.

Іноземні гості Конгресу підготують презентацію на тему «Гіперлокальність в контенті регіонального каналу». Слухачі зможуть ознайомитися з трендом гіперлокальності за кордоном. Йтиметься про те, як створювати нові або трансформувати існуючі ресурси у майданчики для обговорення проблем та проектів для локальних громад. На прикладі гіперлокального контенту на каналі слухачі зможуть отримати відповідь на питання, чи робить локалізація медіа ближчим до людей і чи подібна увага до людей є шляхом до успіху місцевих медійних ресурсів.

Завершиться другий день VI Конгресу презентацією Медіа карти України, створена Незалежною асоціацією телерадіомовників. Цей унікальний ресурс дає змогу не тільки побачити, які телеканали та радіостанції мовлять у кожному із 90 міст з населенням більше 50 тисяч, але є першим проектом, який відкриває можливості для геомедіапланування. Телерадіокомпанії зможуть представити на сайті інформацію про свою аудиторію, програмне наповнення та рекламні можливості. Рекламодавці зможуть використовувати ресурс для планування своїх медіа активностей.

Участь у VI Конгресі НАМ платна. Вартість участі у всіх заходах Конгресу для 1 особи – 1000 грн. Для кожного другого учасника від однієї компанії – 800 грн, для третього і всіх наступних – 600 грн. Участь для членів НАМ – безкоштовна. Для реєстрації на Конгрес НАМ необхідно заповнити анкету та надіслати її до 18.00 год. 26 травня 2013 р. на скриньку project@nam.com.ua.

Нагадаємо, VI Конгрес НАМ, що відбуватиметься у рамках проекту CrimeaMediaCom – унікальний майданчик, який поєднує у собі конвергентні та індустріальні заходи, спеціальні події, виставки, тематичні акції та презентації. Засновники CrimeaMediaCom – Незалежна асоціація телерадіомовників, Асоціація «Укртелемережа», Асоціація правовласників та постачальників контенту, Телекомунікаційна палата України.

Програма першого дня CrimeaMediaCom

Конгрес НАМ відбувається в межах Українського медійного проекту «У-Медіа», що здійснює ІнтерньюзНетворк за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

З питань акредитації журналістів у VI Конгресі НАМ звертайтеся до контактної особи:
Христина Дрогомирецька
Тел. 067 657 95 15
project@nam.com.ua.