Український рекламний ринок у 2015-му році зросте на 10,3%

Міжнародна мережева рекламна агенція ZenithOptimedia прогнозує, що рекламні витрати у світі зростуть на 5,4% цього року, до 524 млрд. доларів США. Прогноз зменшено на 0,1%, в порівнянні з квітневим, і зумовлено це продовженням збройного конфлікту в Україні і, відтак, втратам на місцевому ринку реклами, а також санкціями проти Росії та відтоком капіталу з цієї країни.

 Зростання ВВП та рекламних витрат у світі у 2013-2016 роках

 

 

Джерела: ZenithOptimedia / МВФ

 «Протистояння в Україні зашкодило її економіці, а здешевлення гривні щодо ключових валют призвело до того, що в доларовому еквіваленті рекламний ринок скоротиться на 32%. Також зараз страждає й російська економіка – через санкції з боку США та ЄС та відтік міжнародних інвестицій – відтак ми зменшили проноз розвитку цього рекламного ринку з 9% до 6,9% у 2014 році», – пояснює агенція.

Уже наступного року ZenithOptimedia прогнозує зростання українського ринку на 10,3%, а 2016 року – на 12%.

Що стосується інших регіонів, то їх рекламні ринки розвиватимуться так:

 Зростання рекламних ринків у різних регіонах у 2013-2016 роках (% на рік)

 

«Периферійна Єврозона»: Португалія, Ірландія, Італія, Греція та Іспанія.

«Посилена Азія»: Австралія, Нова Зеландія, Гонконг, Сінгапур та Південна Корея.

«Швидкісна Азія»: Китай, Індія, Індонезія, Малайзія, Пакистан, Філіппіни, Тайвань, Таїланд та В’єтнам.

Джерело: ZenithOptimedia

У Європі ZenithOptimedia виділила в окремий регіон «Периферійну Єврозону», тобто Португалію, Ірландію, Італію, Грецію та Іспанію, в яких ринок скорочується під час рецесії навіть швидше, ніж економіка. Однак цей рік виглядає краще, ніж минулий, зі скороченням ринку лише на 0,5%, а у 2015 році ZenithOptimedia очікує зростання на 2,6%.

Реклама у Східній Європі й Центральній Азії, об’єднані в блок через схожі шляхи й темпи виходу з кризи 2009 року, зросте у грошовому вимірі на 5,5%, через означені вище проблеми української та російської економік.

Що ж стосується Латинської Америки, якій ZenithOptimedia прогнозує найбільше зростання, то у цього регіону крім швидкого зростання економіки, є спортивний рушій – і Чемпіонат світу з футболу 2014 року, і Олімпіада 2016 року відбуваються у Бразилії.

А якщо взяти Кубок світу-2014 окремо, то від очікуваних 1,5 млрд. доларів, які він принесе рекламному ринку, 500 млн. отримає та ж Латинська Америка, а по 300 млн. відійде Західній Європі та Північній Америці. І, звісно, з усіх медіа найбільше виграє телебачення, наголошує ZenithOptimedia.

Витрати на рекламу в різних медіа

За даними ZenithOptimedia, ТБ, як і раніше, отримує левову частку всіх рекламних грошей, а цього року зростатиме навіть швидше за минулий і наступний роки – на 4,6%. Завдяки Зимовій Олімпіаді, вже згаданому Чемпіонату світу з футболу та проміжним виборам у США.

А найшвидше серед усіх медіа зростатиме інтернет. Минулого року він показав плюс 17%, а середній показник на 2014-2016 роки складатиме 16%. Водночас мобільна реклама (під якою ZenithOptimedia розуміє всі інтернет-оголошення, які досягають споживача через смартфони і планшети, включаючи рекламу, вбудовану в додатки) зростатиме у 5,5 разів швидше за рекламу на звичайних, «настільних» комп’ютерах.

Частка різних медіа у світовому рекламному ринку

Джерело: ZenithOptimedia

Що стосується України, то у 2013 році розподіл бюджетів між медіа виглядав так:

  • ТБ – 53,2%
  • Зовнішня реклама – 16,1%
  • Журнали – 9,9%
  • Газети – 8,0%
  • Інтернет – 7,3%
  • Радіо – 5,0%
  • Кінотеатри – 0,6%

Довідка:

ZenithOptimedia - одне з найбільших медіа-агентств у світі, 250 офісів якого працюють у 74 країнах. В Україні присутнє з 1996 року, з 2006-го входить у найбільшу в країні рекламну групу Publicis Groupe Ukraine, з 2008-го – в топ-5 медіа агентств України. У київському офісі ZenithOptimedia працює близько 50 співробітників. Клієнтами агентства в Україні є L’Oreal, Nestle, sanofi, Toyota, TUI, HTC, Puma, British Airways, Whirpool та інші національні й міжнародні бренди.