Відкритий лист Індустріально Телевізійного Комітету

 

Голові Комітету Верховної Ради України

з питань свободи слова та інформаційної політики

Сюмар Вікторії Петрівні


Шановна Вікторіє Петрівно,

Асоціація «Індустріальний Телевізійний Комітет» (надалі – «ІТК») – фахове об’єднання провідних телеканалів, що представляє інтереси телевізійної галузі України та дбає про захист своїх членів, засвідчуючи свою щиру повагу, звертається до Вас з приводу проекту Закону про внесення змін до Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (щодо Закону «Про аудіовізуальні послуги», надалі – «Проект»), який було розроблено за участі Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики. (надалі – «Комітет»).

ІТК повністю підтримує необхідність удосконалення законодавства у сфері телебачення і радіомовлення та приведення чинного законодавства у відповідність до європейських стандартів і сучасних вимог, втім хочемо звернути Вашу увагу на позицію індустрії щодо концептуального підходу до створення нової редакції Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

Ухвалення Закону «Про аудіовізуальні послуги» має, у першу чергу, переслідувати ідеологію розвитку галузі медіа та не обмежуватись розширенням сфери дії Закону і актуалізацією повноважень Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до поточних подій.

Робота над галузевим законом мала б розпочатись з аналізу викликів, які стримують розвиток телерадіокомпаній:

  1. Захист вітчизняного інформаційного простору має полягати не лише у забороні розповсюдження каналів та контенту, що пропагують країну-агресора, а й протекціонізму, розвитку та просуванню вітчизняних мовників і виробників контенту.
  2. Абсолютна толерантність українського суспільства до споживання піратського контенту та мінімальна боротьба з неліцензійною діяльністю є одним з ключових факторів стримування розвитку медіаринку, та шкодить економіці України взагалі.
  3. Затримка завершення переходу на цифрове мовлення, через яку індустрія вже протягом 4 років несе подвійні витрати на розповсюдження ефірного сигналу без підтримки зі сторони держави в поточних економічних умовах є неприйнятною.
  4. Поточне регулювання реклами є надмірним та таким, що не відповідає законодавству ЄС, та не дозволяє українському ринку медіа конкурувати із індустріями сусідніх країн. У той же час питання подальших обмежень реклами ніколи не зникає з порядку денного парламенту.
  5. Існування особливих вимог до діяльності ефірних мовників давно втратило актуальність, оскільки даний тип розповсюдження сигналу є основним лише для 30% українських телеглядачів. Нове законодавство повинно виходити з того, що майже 50% населення має можливість переглядати контент, на який держава не має жодного впливу.
  6. Тотальне регулювання усіх аспектів діяльності медіа обмежує створення саморегулювання. Розвиток цього напрямку є можливим лише за умови створення належних умов та визначення напрямів, у яких держава здатна запропонувати індустрії самостійно визначати напрямки свого розвитку, та не вирішиться шляхом створення нових дорадчих органів.

Враховуючи вищезазначене та виходячи з того, що Проектом передбачаються масштабні концептуальні зміни, які охоплюють усі сфери діяльності телерадіоорганізацій, та що його опрацювання потребує особливо уважного, глибокого та усестороннього вивчення і удосконалення з урахуванням кращого міжнародного досвіду, над чим ІТК вже розпочав роботу, пропонуємо переглянути концепцію та строки роботи над Проектом для відображення у ньому шляхів подолання викликів, які сьогодні стоять перед індустрією.

Вважаємо, що плідна співпраця народних депутатів, Комітету з питань свободи слова, індустрії та громадськості дозволить створити насправді якісний, сучасний закон, що забезпечить розвиток індустрії, захистить національний інформаційний простір та стане взірцем для країн-партнерів.

Сподіваючись на розуміння та підтримку,

 

З повагою,

Виконавчий директор Асоціації«Індустріальний Телевізійний Комітет»

 

Сьомкін С.В.

 

Індустріальний Телевізійний Комітет (ІТК)— це фахове об’єднання провідних телеканалів, медійних агенцій та рекламодавців, що представляє інтереси телевізійної галузі України та дбає про захист своїх членів. Основною метою ІТК є сприяння розвитку телевізійної галузі в Україні.

У ІТК представлені: основні 4 телевізійні групи (Інтер, 1+1, Україна, StarLightMedia) та 5 канал, основні медійні групи (Publicis Groupe Media, Omnicom Media Group, ADV Group, GroupM) та агенція Media Arts Group Ukraine, і рекламодавці. Разом телеканали займають більше 78% глядацької уваги (згідно даних Nielsen).