Світовий рекламний ринок зростає незважаючи на економічні негаразди

ZenithOptimedia прогнозує, що цього року світовий рекламний ринок зросте на 4,6% (проти 3,9% минулого) і складе 579 млрд. доларів США. А вже наступного року буде подолано рубіж у 600 млрд.

Світова економіка не в найкращій формі – на глобальну картину впливають сповільнення Китаю, рецесія у Бразилії та Росії, гуманітарна катастрофа у Сирії, непрогнозованість майбутнього Євросоюзу. Однак рекламодавці демонструють впевненість і тому наш прогноз залишився майже незмінним (у грудні ми казали про зростання на 4,7%).

Три основні причини для нашого оптимістичного прогнозу:

  • Події високосного року (президентські вибори у США, Олімпіада, Євро 2016) додадуть 6,1 млрд. доларів світовому рекламному ринку
  • Швидке відновлення низки європейських ринків, постраждалих від фінансової кризи
  • Швидке зростання нових ринків у Африці, Азії й Латинській Америці, які стають відкритими і цікавими міжнародним рекламодавцям

Зростання ВВП та витрат на рекламу у світі, 2015-2018 рр. (%)

1

 

 

 

 

 

Джерело: ZenithOptimedia/МВФ

Східна Європа

Регіон Східної Європи і Центральної Азії швидко одужав після падіння 2009 року, однак конфлікт на Сході України, санкції Заходу проти Росії та відтік іноземних інвестицій знову відкинули країни регіону назад. Криза посилилась падінням цін на нафту, яка складає 70% російського експорту, і девальвацією української та російської валют. Відразу постраждала й Білорусь, яка дуже залежить від торгівлі з Росією. У 2015 році рекламні витрати у доларовому еквіваленті скоротились на 45% в Україні, на 28% у Білорусі та на 9% у Росії. Російський ринок виявився більш стійким, ніж нам здавалося, уник катастрофи і навіть має показати зростання на 2% цього року. Рекламні витрати у Білорусі зростуть на 15%. А в Україні, в перерахунку на долари, навпаки, знизяться ще на 3%.

Загалом рекламні ринки Східної Європи і Центральної Азії, які ми об’єднуємо в один регіон через спільні риси, зросте на 2,6% у 2016 році, але надалі ми прогнозуємо стрибок до 7,6% у 2017 році і рекордних 8,8% у 2018 році.

Середнє щорічне зростання рекламних ринків по регіонах у 2015-2018 рр. (%)

2

 

 

 

 

Джерело: ZenithOptimedia

Східна Європа і Центральна Азія: Азербайджан, Білорусь, Болгарія, Вірменія, Грузія, Естонія, Казахстан, Латвія, Литва, Молдова, Росія, Туреччина, Україна, Узбекистан.

«Розширена» Азія: Австралія, Гонконг, Нова Зеландія, Південна Корея та  Сінгапур.

«Швидкісна Азія»: В’єтнам, Індія, Індонезія, Китай, Малайзія, Пакистан, Таїланд, Тайвань та Філіппіни.

Як видно з діаграми, світовий рекламний ринок можна поділити на 3 групи за темпами розвитку: регрес на Близькому Сході і у Північній Африці, швидке зростання у Східній Європі/Центральній Азії та «Швидкісній Азії», стабільне зростання на 2-3% щороку на решті ринків.

Розподіл рекламних бюджетів між медіа

Вже традиційно для наших досліджень показувати, що саме інтернет є основним рушієм зростання світового рекламного ринку. Цього року він зростатиме втричі швидше за середні показники, тобто на 15,7%. І хоч темпи дещо уповільнюються, іншими словами інтернет «дорослішає», все ж ці показники й надалі вимірюватимуться двозначними числами, принаймні по 2018 рік включно. І ще одна важлива новина: ми прогнозуємо, що витрати на рекламу в інтернеті перевищать показники телебачення вже наступного року (в попередньому прогнозі ми «відкладали» цей момент на 2018 рік).

Розподіл світового рекламного бюджету між різними медіа (%)

3

 

 

 

 

Джерело: ZenithOptimedia

Що ж стосується того, скільки нових грошей принесуть на ринок реклами різні канали комунікації, то безперечним лідером є мобільна реклама. 92% нових надходжень у 2015-2018 роках прийдуть саме через мобільні пристрої. Завдячувати слід широкому розповсюдженню гаджетів і тому, як швидко вони стали невід’ємною частиною життя споживачів. ТБ й інтернет принесуть 10% і 9% нових грошей, зовнішня реклама, радіо і кінотеатри разом додадуть іще 7%. Виходить більше 100%, але лише тому, що за цей же час реклама в газетах і журналах скоротиться на 13 млрд. доларів США, тобто, пропорції вирівняються.

Внесок різних медіа у зростання світового рекламного ринку у 2015-2018 рр. (млн. доларів США)

4

 

 

 

Джерело: ZenithOptimedia

* * *

Довідка

ZenithOptimedia – одне з найбільших медіа агентств у світі, 262 офіси якого працюють у 74 країнах. В Україні присутнє з 1996 року, з 2006-го входить у найбільшу в країні рекламну групу Publicis Groupe Ukraine, з 2008-го – в топ-5 медіа агентств України. У київському офісі ZenithOptimedia працює більше 60 співробітників. Клієнтами агентства в Україні є L’Oreal, Nestle, Sanofi, Bacardi-Martini, Raiffeisen Bank Aval, SCA, KOMO та інші національні й міжнародні бренди.

http://www.zenithoptimedia.com.ua