21 вересня в рамках KYIV MEDIA WEEK відбулась 8-а щорічна конференція «Телебачення як Бізнес»

_RDK7074На початку першої секції конференції  з вітальним словом виступив Міністр культури України Євген Нищук, який зазначив, що взаємодія культури та телебачення неодмінно матиме позитивний вплив як на медіа сферу зокрема, так і на імідж нашої країни в цілому. Традиційно, до учасників конференції звернувся Директор «Індустріального Телевізійного Комітету» Ігор Коваль, який подякував всім учасникам конференції за проявлений інтерес до актуальних питань медіа сфери та анонсував зміни у форматі конференції наступного року.

Цьогорічний Саміт Медіалідерів відбувся за участю Директора-президента «ICTV» Олександра Богуцького, Директора «Медіа Група Україна» Євгена Лященка, Генерального продюсера «Star Media» Влада Ряшина та Генерального продюсера каналу «ТЕТ» Вікторії Шульженко. Медіалідери обговорювали ключові події, які вплинули на розвиток та стан медіа сфери в цьому році. Учасники Саміту зійшлись на тому, що останні законодавчі ініціативи, зокрема мовні квоти, дали поштовх розвитку україномовного контенту, але, з іншого боку, тим самим ускладнили можливість його продажу  за кордон. Спікери обговорили питання власного виробництва та критичної важливості інвестицій в нього для розвитку телебачення,  як успішного бізнесу. Не оминули Медіалідери питання внесення змін до Універсальної програмної послуги, зазначивши, що телеканали, не зважаючи на досить невисокі ціни, все таки почали отримувати додатковий прибуток за свій контент від кабельних операторів. Відмітили учасники і позитивний прогрес у підтримці державою кіновиробництва, зокрема відмітили успіхи ініціативи «#Кінокраїна», систему кэш-рібейтів  для копродукції. Скориставшись можливістю, Медіалідери звернулися до Євгена Нищука з проханням не забувати про фінансування і серіального виробництва, а також не зменшувати раніше озвученні видатки на підтримку кіно.

Другу секцію конференції відкрила доповідь Павла Таяновського (Директор по стратегіям та інноваціям «Carat Ukraine») «Як вивести наше ТВ із пострадянського зомбі-лісу  та жити довго і щасливо». Павло, як завжди, в іронічній  формі спробував звернути увагу на соціально важливі речі. Він розповів чому так важливо відійти від згадок та посилань до радянського минулого у контенті та як використовувати телебачення для формування позитивних образів та правильної споживчої поведінки телеглядачів. Ознайомитись з презентацією.

Світлана Калініна (Kwendi Media Audit) та Андрій Таранов (Kwendi) виступили зі спільною доповіддю «ТВ аудиторія vs Digital аудиторія, або просто люди», в якій спробували розставити точки у питанні співвідношення аудиторій, які дивляться ТБ та користуються Інтернетом. Ознайомитись з презентацією.

В цьому році вперше відбулась об’єднана панельна дискусія керівників сейлз-хаусів та рекламних агенцій за участю Олега Попенка (Publicis Groupe Ukraine), Андрія Андрющенка (Initiative), Юлії Карпушиної (Amplifi Ukraine), Енвєра Кікави (Starcom), Юлії Костецької (Медіапартнерство), Андрія Партики (StarLight Sales), Валерія Варениці (ПЛЮСИ) та Дмитра Дутчина (Інтер-реклама).  Учасники від рекламних агенцій відмітили, що рекламний ринок поступово відновлюється та виходить в плюс, рекламні бюджети збільшуються, проте не встигають за темпом росту цін на рекламний час. Опоненти, в особі керівників сейлз-хаусів, в свою чергу попередили, що слід готуватися до подальшого зростання цін та скорочення бонусного періоду. Також керівники сейлз-хаусів анонсували кроки у напрямку автоматизації розміщення реклами та поступове усунення посередників на рекламному ринку. Ідеальною, на їх думку, є ситуація, коли будь-який рекламодавець в найближчому майбутньому зможе в декілька кліків запустити рекламну кампанію.

Міла Крутченко (ADV Group Ukraine) у своїй доповіді  «TV & Internet = frenemies?» розповідала про ефективне поєднання онлайн та офлайн просування проектів та контенту. Міла розповіла про набір цікавих діджитальних прийомів, якими в світі просувається контент. Зокрема, Міла як реальний приклад обрала промо підтримку популярного серіалу «Гра престолів», яка триває не лише перед  виходом нового сезону, але і під час та після його завершення, тримаючи глядача у «тонусі» цілий рік. Серед яскравих кейсів такого просування були наведенні курси вигаданої сценаристами  серіалу валерійсьої мови на Duolingo, на курси вивчення якої підписалися більше 150 тис. фанів серіалу, а також розкидані узбережжям Великобританії макети черепів драконів, що привернули шалену увагу місцевих ЗМІ. Ознайомитись з презентацією.

Третю секцію конференції відкрила панельна дискусія присвячена формату новин. Керівники інформаційних департаментів (Олексій Мустафін, «Медіа Група Україна», Володимир Павлюк,  «СТБ», Оксана Соколова, «ICTV» та Сергій Попов, «1+1 медіа») намагались розібратись у питанні забезпечення позитивного настрою глядачів у теперішніх реаліях і, при цьому, висвітленні найактуальніших новин. Учасники дійшли висновку, що «поганих» новин не існує, а головною метою новин є, все таки, висвітлення тих питань, які можуть безпосередньо впливати на життя та поведінку громадян України. Падіння ж інтересу до подій в зоні АТО, знайшло просте пояснення – оскільки найгарячіша фаза конфлікту все ж пройшла, глядачі переключилися на більш болючі на даний момент питання: тарифи, зростання цін і таке інше.

«Телебачення як Бізнес» не могло обійти питання взаємодії телевізійного ринку та ринку Pay TV. До обговорень в рамках панельної дискусії було запрошено: Олексія Куракіна, Директора з розвитку бізнесу «Медіа Група Україна», Федора Гречанинова, Директора з развитку «StarLightMedia», Ярослава Пахольчука, Фінансового та виконавчого директора «1+1 медіа» та Дениса Васяновича, Генерального директора компанії «Торсат», «Інтер Медіа Груп». Одним з найактуальніших питань дискусії було кодування супутникового сигналу: як цей процес вплине на телеканали, чи готові до цього глядачі та які наслідки чекатимуть на всіх учасників процесу. В питанні кодування серед медіагруп були деякі розбіжності щодо ступеню готовності, зокрема великі сумніви щодо цього процесу на разі має Інтер. Під час дискусії спікери не раз наголошували, що  під «кодуванням супутникового сигналу» вони мають на увазі лише розважальні телеканали, оскільки головною метою інформаційних мовників є тримати в курсі подій якомога більшу кількість глядачів (як на території України так і на тимчасово непідконтрольних та окупованих територіях), вони кодуватися не будуть.

Особливу увагу преси та учасників конференції привернула заявлена в програмі презентація реорганізації Національної телевізійної премії «Телетріумф». З новаціями премії всіх ознайомили вже представлені до цього Ігор Коваль та Владислав Ряшин, а також Ольга Захарова (Медіа Група Україна), Вікторія Бурдукова (Новий канал) та Оксана Ісідорова (Українська телевізійна академія).  Серед ключових моментів було озвучено, що відтепер «Телетріумф» матиме значно більшу кількість номінацій, що дасть змогу відзначити роботу більшої кількості спеціалістів телевізійної галузі; кількість гільдій членів Української телевізійної академії збільшиться до шести (гільдія продюсерів, гільдія режисерів і сценаристів, гільдія операторів, художників-постановників і художників по світлу, гільдія інформаційного, спортивного, суспільно-соціального мовлення, гільдія дитячого, музичного, тематичного виробництва та гільдія телевізійного дизайну та промо); голосування буде проходити в два етапи – онлайн-голосування через сайт «Телетріумфу» та відкрите голосування на зборах гільдії. Також, Ігор Коваль заявив про перенесення церемонії на початок весни 2018 року, зазначивши, що до конкурсу прийматимуться роботи, що вийшли в ефір з 1 вересня 2016 року до 31 грудня 2017 року. Оксана Ісідорова відзначила, що наразі розпочинається активний набір нових Членів УТА і запросила всіх бажаючих, що відповідають критеріям вступу (досвід більше 5 років в сфері телебачення, лауреати Телетріумф, та за поданням рекомендації дійсних Членів) до вступу, а Ігор Коваль в свою чергу попросив представників індустрії не залишатися осторонь та надсилати свої пропозиції і приймати активну участі у процесі реформування.

Завершальною стала панельна дискусія «Смішний прибуток: секрети успіху українських комедійних ТВ шоу» за участю Олексія Гладушевського (Новий канал), Івана Букреєва (НЛО TV), Олени Васильєвої (1+1) та Олексія Бланаря (Дизель Студіо). Спікери обговорили фінансові питання виробництва розважального контенту та скільки прибутку він приносить. Також серед розглянутих питань була проблема монетизації переглядів шоу в інтернеті, під час обговорення якої Олексій Гладушевський навів реальний приклад того, що деякі розважальні шоу мають популярність та обсяг переглядів онлайн значно більшу, ніж на ТБ. Спікери відзначили доволі високу прибутковість комедійних проектів, враховуючи їх високі рейтинги ретрансляції, зокрема деякі гумористичні сіткоми та шоу транслюються по 5-7 разів з доволі високими показниками переглядів. Олексій Бланар наприкінці секції відзначив, що частково згоден з Павлом Таяновським і вважає, що саме гумористичний контент як ніколи потрібен українцям, аби попри складну ситуацію не втрачати надію та не опускати руки.